Door deze speciale coronatijden hebben we in maart het jaar op een vreemde manier moeten eindigen en zullen we in september weer op een speciale manier weer van start moeten gaan. Gelukkig werd deze periode onderbroken door de fantastische kampen!

Hieronder vindt u de informatie over de overgang, de start van het scoutsjaar en de maatregelen in de lokalen. In bijlage kan u de brieven met de informatie over de (her)inschrijvingen van leden, nieuwe leden en jins terugvinden.

De overgang

Met pijn in het hart moeten we jullie meedelen dat er dit jaar geen overgang zal plaatsvinden. We vermoeden dat evenementen als deze tegen dan nog steeds niet zullen mogen doorgaan.

Het spannendste moment van de overgang is uiteraard te weten komen wie de nieuwe leiding zal zijn. Dit zullen 19 september aan de hand van een online leidingvoorstelling bekend maken. Meer info hierover volgt nog!

Start van het scoutsjaar

We hebben natuurlijk ook goed nieuws. De vergaderingen kunnen wel gewoon doorgaan! Er zijn wel heel wat maatregelen waarmee we rekening moeten houden, die kan je hieronder en op de site terugvinden. Een grote verandering is de opsplitsing van de jongste takken (kapoenen, kabouters en welpen) en de oudste takken (jonggidsen, jongverkenners en givers). Zij zullen steeds op andere uren verwacht worden. De planning van september en begin oktober lijsten we hieronder al even op.

Jongste takken

Kapoenen - Kabouters - Welpen

20 september
14h00 - 17-00

27 september
10h00 - 12h00

4 oktober
geen vergadering

11 oktober
10h00 - 12h00

Oudste takken

Jonggidsen - Jongverkenners - Givers

20 september
10h00 - 12-00

27 september
14h00 - 17h00

4 oktober
geen vergadering

11 oktober
14h00 - 17h00


De maatregelen in de lokalen

  1. Kom op tijd! Probeer niet veel te vroeg te komen, maar wees zeker ook niet te laat.
  2. Vanaf je door het poortje komt, draag je als lid van een oudste tak, leiding, ouders,… een mondmasker. Dit draag je tot de leiding (na het aantreden) aangeeft dat je dit mag wegsteken. Tijdens het aftreden en het vertrekken zetten we dit opnieuw op.
  3. Je ontsmet je handen vanaf je aankomt en voor je weer vertrekt. Er zal ontsmettingsalcohol aanwezig zijn op een gemarkeerde plaats.
  4. Nadat je je handen hebt ontsmet ga je naar je vak. Er zal voor elke tak een duidelijk vak gemarkeerd zijn op het terrein. Daar blijf je tot er gefloten wordt voor het aantreden. Vergeet dus zeker niet om thuis nog even naar de wc te gaan voor je vertrekt!
  5. Ouders, broers en zussen, bomma’s en bompa’s mogen momenteel niet meer op het terrein komen.

  6. Er zal voor en na de vergadering steeds van elke tak een leiding voor de ingang staan om eventuele vragen te beantwoorden.

  7. De uniformenverkoop en vragen beantwoorden over inschrijvingen, doet onze chef ledenadmin tussen de twee vergaderingen in een kraampje voor de garagepoort. Dus telkens op zondag tussen 12u en 14u.
  8. Maak plezier en speel samen met je eigen tak in je eigen bubbel!