Onze werking is aangesloten bij de koepelorganisatie Scouts en Gidsen Vlaanderen vzw. Hier staan wij gekend onder de naam Scouting Hoboken en het lidnummer A1133G.

Scouting Hoboken staat voor elke zondag spel, plezier en avontuur. Al sinds 1929 staat er wekelijks leiding klaar met nieuwe spelen en uitdagingen voor de ondertussen meer dan 200 leden.

Elke zondag zijn jongeren van 6 tot 18 jaar welkom voor twee tot zeven uur spelplezier, afhankelijk van het programma. Spelplezier in de natuur, zonder gsm, computer of tv. We leren ook koken, sjorren en samenwerken. Je wordt als kind uitgedaagd om nieuwe dingen te proberen en creatief aan de slag te gaan. Je leert jezelf kennen, in groep werken en wat je sterke en minder sterke eigenschappen zijn.

Bij elke scouts zijn er verschillende ‘takken’, daarmee bedoelen we leeftijdsgroepen.

• Kapoenen: jongens en meisjes van 6 tot 8 jaar
  • Kabouters: meisjes van 8 tot 11 jaar
  • Welpen: jongens van 8 tot 11 jaar
  • Jonggidsen: meisjes van 11 tot 14 jaar
  • Jongverkenners: jongens van 11 tot 14 jaar
  • Givers: jongens en meisjes van 14 tot 17 jaar
  • Jins: jongens en meisjes van 17 tot 18 jaar

Meer info over de takindeling vind je hier.

Logo Scouts en Gidsen Vlaanderen Logo district Hoboken