De bijeenkomsten op zondag noemen we ‘vergaderingen’. De uren kunnen verschillen van zondag tot zondag. Er bestaan vergaderingen van 10u tot 12u, maar ook van 14u tot 17u en soms zijn we een hele dag samen van 10u tot 17u.

Elk scoutsjaar start in september met 'den overgang' en eindigt in de zomervakantie met een kamp als prachtige afsluiter. Tijdens de overgang worden er nieuwe leden ingeschreven, kampfoto's herbekeken, spelletjes gespeeld en lekker gebarbecued met de ganse familie. De oudste leden van elke tak leggen ook een spectaculair parcours af dat hun overgang naar de volgende tak symboliseert.

Jaarlijks organiseren we samen met De Pollekes en alle leden een marsepeinslag. De leden gaan die dag op pad om marsepein te verkopen. Met de winst sparen we voor grote onderhoudswerken aan ons lokaal.

Elke tak gaat ook in de eerste helft van het jaar op weekend. Dit gebeurt per tak, en is niet met de volledige scoutsgroep.

In januari organiseren we steeds een winterreceptie. Dan zijn alle ouders en leden welkom om het nieuwe jaar goed in te zetten samen met een winters hapje, drankje en de nodige portie plezier.

Ook gaan we in de tweede helft van het jaar op groepsdag met alle takken tegelijk. De locatie is steeds een verassing, maar het concept blijft: een reuze spel met alle takken tegelijk, de groepsdag. Dan kunnen de jongsten laten zien dat ze best wel hun steentje kunnen bijdragen en kunnen de ouderen laten zien dat ze goed op iedereen kunnen letten.

In de tweede helft van het jaar gaan ook alle takken weer op weekend.

In het begin van mei organiseren we jaarlijks Gate 33 (www.gate33.be). Daar is iedereen vanaf 16 jaar welkom om de beentjes los te gooien. Voor mensen die graag wat rustiger zitten wordt er ook steeds voor een bodega gezorgd binnen één thema.

Om de twee jaar organiseren we voor iedereen, niet enkel leden, maar ook ouders, broers en zussen een groot familieweekend. Zo krijgt iedereen de kans om eens mee op scoutsweekend te gaan en te proeven van de leuke sfeer.

De laatste zondag van juni organiseren we een ijssalon. Iedereen, zowel lid als ouder als broer/zus, nonkel, tante, oma, bompa of vrienden zijn welkom om te genieten van een lekker ijsje op ons terrein. De leiding steekt dan de handen uit de mouwen om iedereen te verwennen.

In de tweede helft van juli gaan alle takken op kamp. Om de drie jaar doen we dat allemaal samen op één groot veld, maar daartussen gaat elke tak op zichzelf. De leden zijn dan minstens 6 en maximum 12 dagen samen met hun leiding (afhankelijk van de leeftijd) voor een leuke afsluiter van het scoutsjaar.